V snahe posilniť dôveru zákazníkov a zabezpečiť férovú hospodársku súťaž zavádza Allegro, jedna z najväčších e-commerce platforiem v Európe, nový súbor bezpečnostných opatrení. Od 17. júna do 2. septembra musia všetci registrovaní obchodníci prijať nové pravidlá predaja pre viac ako 1000 vybraných značiek, cieľom je deklarovať a garantovať originalitu ponúkaných produktov. Tieto zmeny prichádzajú v snahe udržať pozitívny trend, keď sa vyše  90 percent zákazníkov cíti pri nakupovaní na platforme Allegro bezpečne. Napriek tomuto vysokému číslu sa spoločnosť rozhodla ďalej zintenzívniť svoj boj proti falšovaným výrobkom a nekalej konkurencii.

Nové pravidlá umožňujú Allegru ráznejšie zakročiť proti predajcom porušujúcim podmienky. Pri prvom porušení budú zablokované novo pridané výrobky príslušných značiek. V prípade opakovaného porušenia môže byť predajcovi uložená finančná pokuta. Týmto spôsobom chce Allegro garantovať, že overení obchodníci predávajú výhradne  originálny značkový tovar. Okrem toho Allegro rozširuje aj ďalšie bezpečnostné opatrenia. „Už nejaký čas podnikáme kroky na elimináciu falšovaného tovaru,“  dopĺňa Bogna Niklasiewicz, riaditeľka pre budovanie dôvery a bezpečnosť v Allegre. „Blokujeme napríklad ponuky značkového tovaru dodávaného z krajín mimo Európskeho hospodárskeho priestoru (EHP), či odstraňujeme kľúčové značky zasielané do Českej republiky z krajín mimo EHP. Tieto opatrenia budeme rozširovať a zavádzať aj v ďalších krajinách.“

Všetky tieto zmeny sú súčasťou vylepšení známeho programu Allegro Protect, ktorý spotrebiteľom zabezpečuje bezpečné nakupovanie. Program zaručuje kompenzáciu v prípade problémov s objednávkou, poskytuje pomoc pri komunikácii s obchodníkmi a ponúka vrátenie peňazí do 48 hodín od kladného vyriešenia konkrétneho prípadu. Týmito krokmi Allegro nielen reaguje na rastúce obavy spotrebiteľov ohľadom autenticity online nákupov, ale aj aktívne formuje budúcnosť e-commerce v Európe.