Podvody na internetových bazároch sa začali v našich končinách vo veľkom objavovať minulý rok a stále sa s nimi na nejakom online trhovisku môžete stretnúť – najčastejšie napríklad na Bazoši alebo Facebook Marketplace. Najčastejší scenár podvodu opäť nie je úplne typickou situáciou, napriek tomu už naň naletelo mnoho ľudí – podľa posledného prieskumu spoločnosti ESET sa s týmto podvodom už osobne stretla tretina všetkých opýtaných (31 %), necelej desatine vznikla škoda do výšky cca 40 eur a 5 % opýtaných uviedlo finančnú škodu do 200 eur.
Pokiaľ inzerujete ako predávajúci nejaký tovar, spravidla vás prostredníctvom aplikácie WhatsApp kontaktuje nejaký záujemca. Bude sa chvíľu pýtať na stav tovaru a podmienky predaja, aby vám následne ponúkol platbu prostredníctvom platobnej brány niektorej z kuriérskych služieb – budete vyzvaní na zadanie platobných údajov z vašej platobnej karty, aby záujemca na váš účet uhradil cenu tovaru. Hoci ste sa už mohli stretnúť s tým, že niektoré platobné brány ponúkajú obojsmerný prevod peňazí, napríklad v rámci ich vrátenia pri reklamáciách, v tomto prípade je to podvod – nikdy by ste ako predávajúci nemali zadávať údaje k platbám vy.
(sprascované podľa ESET)