Google odmietol „pustiť“ aplikáciu pre e-mobilitu vyvinutú spoločnosťou Enel do platformy Android Auto. Nestalo sa tak prvýkrát – už v roku 2021 taliansky protimonopolný regulátor udelil spoločnosti Alphabet (kam Google patrí) pokutu 102 miliónov eur za zablokovanie aplikácie JuicePass v systéme Android Auto, čo je navigačný softvér, optimalizovaný aj pre elektromobily.
Tým zvýhodnil svoje vlastné aplikácie Mapy a Waze. Nebol to jediný spor tohto druhu a preteo Google, v snahe vyhnúť sa pokutám ustúpil a prístup do Android Auto umožnil niekoľkým dovtedy blokovaným aplikáciám, JuicePass však medzi nimi nebol . Keďže však túto aplikáciu pre navigáciu elektromobilov vyvinula a vlastní spoločnosť Enel, ktorá určite nepatrí na trhu k okrajovým hráčom, rozhodla sa brániť a spor eskaluje.
„Odmietnutie spoločnosti Google poskytnúť prístup tretej strane k platforme Android Auto môže byť porušením pravidiel hospodárskej súťaže,“ uviedla podľa agentúry Reuters generálna advokátka Súdneho dvora EÚ. Doplnila, že spoločnosť zneužíva svoje dominantné postavenie, ak svojim správaním sa vylučuje, bráni alebo oneskoruje prístup aplikácie vyvinutej prevádzkovateľom tretej strany k platforme.
Google berie na vedomie stanovisko generálnej advokátky a očakáva konečné rozhodnutie súdu. Od začiatku tohto prípadu spoločnosť pracovala na pridaní šablóny, ktorú Enel požadoval, a mnoho podobných aplikácií je už globálne dostupných pre Android Auto. Ak sa však tieto obmedzenia ukážu ako nelegálne, Google bude musieť zmeniť svoje pravidlá a umožniť väčšiu flexibilitu pre vývojárov aplikácií. To by mohlo viesť k širšiemu výberu aplikácií, čo určite ocenia všetci používatelia Android Auto. Definitívny verdikt by mal padnúť v horizonte niekoľkých mesiacov.