Sociálna sieť Threads, patriaca do ekosystému spoločnosti Meta je po piatich mesiacoch od predstavenia dostupná už aj v krajinách Európskej únie. Spoločnosť Meta (vlastník Facebooku a Instagramu) však nedokázala využiť problémy Twitteru a prilákať jeho nespokojných užívateľov.  Twitter totiž najmä v v poslednom roku čelil veľkej kritike za netransparentné a zmätočné zmeny a prevádzkové problémy, ktoré sa podpisovali pod častú nedostupnosť služby.

Keď Meta sieť Threads oficiálne spustila, aplikáciu si len v priebehu štyroch hodín do svojho mobilu stiahlo päť miliónov používateľov. Platforma čerpala výhody aj z priameho prepojenia s Instagramom, z ktorého  pri registrácii získala informácie o používateľovi, vrátane sledujúcich a sledovaných účtov. Paradoxne, táto funkcia neskôr začala novoregistrovaných používateľov “dráždiť,” keď si uvedomili, že ich účet na Threads je priamo previazaný s Instagramom a nie je ho možné len tak oddeliť. S príchodom Threads do EÚ však Meta tento problém čiastočne vyriešila. Teda, aspoň pre miestnych používateľov. Používatelia v krajinách EÚ si môžu vybrať, či chcú svoj Threads profil prepojiť s účtom na Instagrame.

Šéf spoločnosti Meta Mark Zuckerberg v októbri uviedol, že sieť Threads aspoň raz mesačne využíva takmer 100 miliónov používateľov. Dodal, že podľa jeho názoru by sa počet používateľov do niekoľkých rokov mohol vyšplhať až na jednu miliardu. „Rozšírenie do Európy je dôležitým testom životnosti siete Threads,“ uviedla nedávno dlhodobo nezávislá analytička technologického sektoru Debra Aho Williamsonová. V nasledujúcom roku by podľa nej mohla sieť vďaka spusteniu prevádzky v EÚ získať zhruba 40 miliónov nových používateľov. Aplikáciu si v EÚ už možno stiahnuť aj pre iOS,  Android a Windows.

Meta pod vplyvom európskych regulácií mení niektoré ďalšie koncepty fungovania svojich služieb. Napríklad len minulý mesiac predstavila 10 a 13 eurové predplatné pre používateľov v krajinách Európskej únie, ktoré ich zbaví reklám na Facebooku a Instagrame. Voliteľné predplatné Meta zaviedla po tom, čo jej bola udelená pokuta vo výške 390 miliónov eur za nedodržiavanie pravidiel týkajúcich sa reklám.